0800-nummer of juist een 0900-nummer gebruiken?

Twijfelt u tussen een 0800-nummer of 0900-nummer? MTTM.nl zet de verschillen voor u op een rij, zodat u de beste keuze kunt maken voor uw organisatie.

Verschil 0800-nummer / 0900-nummer:

Het grote verschil tussen 0800- en 0900-servicenummers is dat een 0800-nummer altijd gratis is voor de beller en bij een 0900-nummer de beller tegen een vastgesteld informatietarief belt. Het tarief voor een 0900-nummer hoeft niet hoog te liggen, u kunt ook een tarief instellen waarbij de ontvanger en de beller de kosten delen. Wel zo eerlijk, voor u én de beller!

Als houder van het 0800-servicenummer betaalt u de volledige kosten van het gesprek. Zowel voor bellers via een vaste lijn als voor bellers die contact opnemen via een mobiele telefoon. Om kosten te besparen kunt u ervoor kiezen uw 0800-servicenummer alleen per vaste lijn bereikbaar te stellen.

Voordelen 0900-servicenummer Voordelen 0800-servicenummer:
  • De beller betaalt de kosten van het gesprek
  • U bepaalt zelf het tarief per minuut of per gesprek
  • Klantvriendelijk bij lage tarieven
  • Winstgevend bij hoge tarieven
Vraag een 0900 nummer aan
  • Betrouwbaar, klantvriendelijk en servicegericht
  • Professionele en landelijke uitstraling
  • Opvallend in gidsen en advertenties
  • Zeer geschikt voor promotiedoeleinden
Vraag een 0800 nummer aan