FAQ - Veelgestelde vragen - MTTM.nl

Wat is het verschil tussen een 0800 en 0900 nummer?

Een 0800-nummer is gratis voor de beller. Bij een 0900-nummer betaalt de beller een tarief, dat kan variëren van ‘lokaal tarief’ tot € 0,80 per minuut. Met andere woorden, bij een 0800 nummer betaalt de nummergebruiker ( de exploitant van het nummer) de kosten voor het feit dat klanten hem bellen. In het geval van een 0900 nummer betaalt de beller voor het feit dat hij naar het bedrijf belt.

Wat is het minimumtarief en het maximumtarief per minuut en per gesprek voor een servicenummer?

Voor een 0800 nummer is het gratis voor de beller. Voor een 0900 nummer is het variërend tussen 1 cent en 80 cent per minuut, met een maximum van 50 minuten. Met uitzondering voor een klantenservice dienst mag het niet boven de 15 cent per minuut.

Hoe wordt een 088 nummerreeks ook wel genoemd?

Met een 088-nummer ook wel een bedrijfsnummer genaamd krijgt u een aaneengesloten reeks telefoonnummers, waarbij de beller een laag, interlokaal tarief betaalt: Ideaal als uw organisatie uit verschillende afdelingen of vestigingen bestaat. Zo kunt u met een nummerblok dat een landelijke uitstraling heeft een nieuw nummerplan uitrollen.

Wat voor blokken worden er toegekend bij een 088 reeks?

U krijgt een aaneengesloten reeks telefoonnummers afhankelijk van de grootte van uw bedrijf 10, 100, 1000 of zelfs 10.000 nummers, dit werkt drempelverlagend en bevordert klantcontact.

Hoeveel 088 nummerblokken kan een organisatie maximaal aanvragen?

U kunt per bedrijf maar één nummerreeks aanvragen.

Welke eisen worden er gesteld aan een verkort servicenummer?

Om te voorkomen dat iedereen een kort nummer kiest heeft de ACM hier wel enkele voorwaarden aan verbonden. Een van de eisen is dat er minimaal 4.000 belminuten of 2.500 belpogingen per maand worden gemaakt, waarbij het niet uitmaakt of een poging tot een gesprek leidt.

Welke 0900 nummers zijn er?

0900 voor informatie (helpdesk, service, verkoop, marketing)
0906 voor erotainment (aanbieden van erotische diensten)
0909 voor entertainment (nummers voor prijsvragen, spelletjes, babbelboxen, etc

Kun je servicenummers ook vanuit het buitenland bellen?

Het is niet standaard mogelijk om 0800 of 0900 nummer vanuit het buitenland te bellen. Veel buitenlandse providers blokkeren dit. Op verzoek stelt MTTM.nl dit open. 088 nummers kunt u gewoon bellen met +31 ervoor.

Wat is de opbrengst van een 0900 nummer?

De opbrengst is afhankelijk van het tarief wat u koppelt aan het 0900 nummer.

Is het mogelijk om in te stellen dat een beller niet meer naar een servicenummer kan bellen?

Ja  dat kan, hier voor bestaat er een plaagbeller module. Hiermee blokkeren wij een specifiek 06nummer of geonummer, dat dan voor een bepaalde periode van enkele weken uw servicenummer kan bellen.

Hoe lang duurt een tariefswijziging gemiddeld op een 0900 nummer?

10 werkdagen

Hoe lang duurt een eindbestemmingsnummer wijzigen bij een servicenummer?

Dit kan binnen een dag, u kunt het ook zelf doen doormiddel van een routingmanager.

Welke faxdiensten biedt MTTM.nl aan?

MTTM.nl biedt “online fax” aan. Faxen ontvangen en verzenden met, Fax-2-mail en Mail-2-fax.

Wat kost het versturen van een digitale fax en wat kost het ontvangen van een digitale fax?

U betaalt slechts enkele centen per verzonden fax, ongeacht het aantal pagina’s. Het maximaal aantal pagina’s is 10.

Is het mogelijk om een Excel bestand als digitale fax versturen?

Nee, u kunt enkel pdf bestanden ontvangen

Kan een bedrijf die geen vaste lijnen heeft gebruik maken van E-Mail to Fax ?

Ja dat is mogelijk.

Kan een bedrijf op meerdere adressen een digitale fax ontvangen?

Ja, dat kan. U kunt het service nummer ook op VoIP en mobiel laten uitkomen.

Wat is IVR?

IVR is een (Interactive Voice Response) is een applicatie die u help om uw klanten uit te laten komen op de juiste plek in uw berdijf. Dit kan doormiddel van een eenvoudig keuze menu tot zeer uitgebeid. Iedere applicatie wordt op maat gemaakt, helemaal naar uw wensen. Met wachtrijen, keuzemenu’s, whispermode tot zelfs XML communicatie naar uw database.

Van welke IVR diensten kan ik gebruik maken bij MTTM.nl?

Er zijn talloze mogelijkheden voor het inrichten van uw servicenummers met de IVR diensten van MTTM.nl. We bieden verschillende pakketten van basis tot uitgebreid, met diensten zoals vooraankondingstekst, openingstijdentabel, opnemen van gesprekken en spraakherkenning.

Hoe stel ik mijn telefoonnummers in per postcodegebied?

U geeft aan ons door welke postcode gebieden op welk telefoonnummer uit moeten komen en wij regelen de rest voor u. Makkelijker kan niet.

Wat betekent een XML koppeling en waarvoor wordt dit gebruikt?

Dit is om uw telefoon verkeer te koppelen aan bv. uw CRM systeem. Of de gespreksdetails als duur, gebeld nummer etc. aan uw database toe te voegen.

Wat is het verschil tussen een SIP Trunk en Hosted VoIP?

Hosted Voip is de vervanging voor uw telefooncentrale. U heeft geen telefooninfrastructuur (KPNlijnen oid) nodig op uw locatie, alles wordt via een data (ip)lijn bij u afgeleverd. Een SIP Trunk is louter de mogelijkheid om via uw bestaande internetverbinding, en met behulp van de voor SIP geschikte telefooncentrale op uw locatie, verbinding te maken met het telefoonnetwerk. Voor een SIP Trunk heeft u dus een kwalitatieve internetverbinding nodig en een geschikte telefooncentrale.

Wat is een SIP Trunk?

Een SIP Trunk is te vergelijken met een ‘gewone’ telefoonlijn. Het verschil is dat inkomende en uitgaande gesprekken niet via een telefoonlijn lopen, maar via het datanetwerk (internetverbinding). Spraak en data gaan dus over één netwerk, in plaats van over twee gescheiden netwerken. Een SIP Trunk is louter de mogelijkheid om via uw bestaande internetverbinding, en met behulp van de voor SIP geschikte telefooncentrale op uw locatie, verbinding te maken met het telefoonnetwerk. Voor een SIP Trunk heeft u dus een kwalitatieve internetverbinding nodig en een geschikte telefooncentrale.

Wat is Hosted VoIP?

Met Hosted VoIP wordt uw telefooncentrale in het datacenter van MTTM.nl opgehangen. Door middel van DSL worden er verbindingen naar kantoren en vestigingen uitgezet.

Ik wil bellen via VoIP, hoe werkt dat?

Bij Voice over IP of VoIP wordt het internet naast de traditionele datacommunicatie (internetten/e-mailen) ook gebruikt om spraak (telefonie) te transporteren. Het enige dat u nodig hebt om te kunnen bellen, is uw bestaande breedband internet aansluiting, zoals ADSL of kabel.

Twee vestigingen van hetzelfde bedrijf bellen beiden met MTTM Select. Wat kost onderling bellen?

Onderling kunt u gratis bellen dit zorgt dat u nog meer kunt besparen naast de voordelige tarieven.

Ik heb InternetPlusBellen van KPN of Belvrij. Kan MTTM.nl.nl dit overnemen?

Nee, MTTM.nl levert geen internetplusbellen op het KPN netwerk, uiteraard kunnen wij u een passende aanbieding doen 

Neemt MTTM.nl ook de ADSL over bij MTTM Select?

Uiteraard leveren wij u graag een ADSL of SDSL product. Wanneer u ons de specificaties zend, zoeken wij voor u een passende verbinding.